Išmaniųjų technologijų amžiuje vaikus ir jaunimą darosi vis sunkiau sudominti knygų skaitymu. Projekto „Inovatyvūs Lietuvos bibliotekų skaitymo skatinimo sprendimai vaikų ir jaunimo socialinių santykių kūrimui su aplinka“ iniciatoriai nusprendė skatinti vaikus ir jaunimą skaityti patrauklia forma – virtualiu žaidimu „Draugoteka“.

Apie ką yra „Draugoteka“? Bibliotekos erdvėse žaidėjas sutinka penkis nepažįstamus, skirtingų pomėgių, įpročių, patirčių turinčius paauglius: Joną, Klaudiją, Luną, Saulę ir Eliją. Jo užduotis – susidraugauti su jais ir surinkti kuo daugiau tikrą draugystę žyminčių širdelių. Nepažįstamieji, tapdami žaidėjo draugais, pasakos savo istorijas, kaip sprendė sunkias gyvenimo problemas, kaip suprasti svarbius dalykus jiems padėjo knygos (ir kokios konkrečiai).

Pumpėnų gimnazijos mokiniams šią programėlę išsamiau pristatė Pasvalio Mariaus Katiliškio bibliotekos edukatoriai. Žaidimo edukatoriai papasakojo penktos, šeštos, septintos ir aštuntos klasių moksleiviams kas yra „Draugoteka“, koks yra žaidimo principas, kokie nuotykiai jų laukia atsisiuntus šio žaidimo programėlę. Susipažinę ir prisistatę, mokiniai buvo suskirstyti į komandas ir pradėjo pažintį su žaidimo „Draugoteka“ herojais. Mokiniai atliko įvairiausias užduotis, susijusias su žaidimo herojų būdo savybėmis, įsijautę modeliavo jiems pažįstamas ar galinčias įvykti situacijas, žaidė žaidimus, skatinančius skaitymą, jaunimo empatiją, socialinį sąmoningumą.

Gimnazijos bibliotekininkė Edita Jackuvienė