Mokyklinių autobusų tvarkaraščiai:
Prieinamumo meniu
If you are having any difficulties to view our website please use the below settings for better accessibility
Lietuvos mokinių meninio skaitymo konkurso rajoniniame etape 5-8 klasių grupėje septintokė Saulė Gaigalaitė užėmė 2 vietą!
Mokinė skaitė Aldonos Liobytės apsakymo „Sunki mama“ ištrauką. Šiemet konkursas buvo organizuojamas nuotoliniu būdu – mokiniai siuntė nufilmuotą pasirodymą.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja J. Bagdonienė
Vasario 11 d. mūsų gimnazijos devintokai dalyvavo netradicinėje nuotolinėje dailės pamokoje „Scenos ir užkulisių paslaptys“. Pamoką vedė Vilniaus kolegijos menų ir kūrybinių technologijų fakulteto mados dizaino katedros vedėja, šukuosenų ir įvaizdžio dizaino studijų programų komitetų pirmininkė Silvija Grušnienė. Mokiniai sužinojo, kaip kuriamas sceninis įvaizdis teatro bei filmų aktoriams, televizijos projektų dalyviams. Dėstytoja papasakojo, kokių tik įdomiausių situacijų ir nutikimų tenka patirti sceninio įvaizdžio kūrėjams.
Pamoką organizavo dailės mokytoja D. Augustinienė.
Sausio 21 d. „Swedbank“ iniciatyva surengtoje didžiausioje nuotolinėje pamokoje „Mokonomika“ dalyvavo ir mūsų gimnazijos 3b, 5, 6, 7, 8, 1G klasių mokiniai.
Daugiau nei 20 mokytojų, ekspertų ir gerai pažįstamų veidų, pasakojo apie kūrybą, tvarumą, finansinį raštingumą, ekonomiką, pilietiškumą. Mokiniai sužinojo, kaip susidraugauti su pinigus nešančiais aitvarais, kalbėjosi apie ateities profesijas, maisto (ne)švaistymą ir savanorystę. Dar mokėsi taupyti ir aiškinosi, kodėl dalį pinigų protinga investuoti. O svarbiausia – viskas linksmai ir su lašeliu magijos. Visi pranešimai bus suskirstyti į 3 pogrupius ir vienu metu vyks skirtingoms klasėms: 1-4, 5-8 ir 9-12.
„Mokonomikos“ pamoka prisidėjo prie UNICEF ir UNESCO rengiamos „Didžiausios pamokos pasaulyje“, kurios tikslas kurti inovatyvias švietimo priemones, įgyvendinant Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus.
2021-02-01 d. vyko „Bendradarbiaujančių klasių“ projekto ,,Žiemojantys paukščiai“ pristatymas ir susitikimas su Biržų regioninio parko ekologe.
Susitikimo metu, penktų klasių mokiniai pristatė savo pagamintas ar jau turimas lesyklėles. Pasidžiaugėme gražiais darbais ir jų nuotraukomis.
Šiame susitikime dalyvavo ir Biržų regioninio parko ekologė Indrė Vėtaitė, kuri papasakojo apie Lietuvoje žiemojančius paukščius. Išmokome atskirti naminį žvirblį nuo karklažvirblio. Sužinojome apie paukščių pažinimo vadovus ir telefono programėles. Tikrai jas išbandysime.
Smagiausia dalis buvo Kahoot viktorina. Sveikiname mūsų gimnazijos penktokes Korneliją ir Urtę, puikiai pasirodžiusias žaidime.
Biologijos mokytoja D. Šatienė
Lietuvos mokinių matematikos olimpiados (9-12 kl.) rajoninis etapas šiemet dėl karantino pirmą kartą vyko nuotoliniu būdu. Olimpiadoje dalyvavo trys mūsų gimnazijos mokiniai: devintokė Neda Strelčiūnaitė, dešimtokas Pijus Jovaiša ir vienuoliktokas Kristupas Kondratavičius.
Neda ir Kristupas olimpiadoje užėmė III-ąsias vietas. SVEIKINAME!
Gruodžio pabaigoje vyko du kompiuterių piešinių konkursai, kuriuose dalyvavo ir Pumpėnų gimnazijos mokiniai.
Penktokė Urtė Lašinskaitė ir devintokės Dagnė Augustinaitė bei Neda Strelčiūnaitė dalyvavo nacionaliniame kalėdinių ir naujamečių kompiuterinių atvirukų konkurse „ŽIEMOS FANTAZIJA 2020“, kurį kasmet organizuoja kompiuterių mokykla NKKM, ir buvo apdovanotos diplomais.
Visus konkurso dalyvių darbus galite pamatyti puslapyje http://kaledos.nkkm.lt/index.php/atvirukai
Dagnė Augustinaitė ir Neda Strelčiūnaitė dalyvavo ir respublikiniame informatikos konkurse „Kompiuterinė Kalėdų pasaka“. Konkursą organizuoja VšĮ Informacijos technologijų mokymo centras (ITMC). Abi mergaitės pelnė konkurso diplomus, kuriais apdovanojami konkurso dalyviai, surinkę ne mažiau 50% maksimalaus balų skaičiaus.
Informacinių technologijų mokytoja R. Žemaitytė
Šiemet paminėjome 30-ąsias Sausio 13 metines. Dėl nuotolinio mokymo negalėjome įprastai sudalyvauti tradicinėje akcijoje „Atmintis gyva, nes liudija“, todėl gimnazijos bendruomenė prie akcijos prisijungė namuose ir bendravo virtualioje erdvėje. 1991 m. žuvusiųjų už Lietuvos laisvę atminimas buvo pagerbtas namų languose dešimčiai minučių uždegant vienybės ir atminimo žvakutes. Prie šios akcijos prisijungė Pumpėnų gimnazijos ikimokyklinukai, 1-12 klasių mokiniai, mokytojai, dalis mokinių tėvelių.
Ikimokyklinukai prisijungė prie visuotinės pilietinės iniciatyvos „Atmintis gyva, nes liudija“. 8.00 val., iniciatyvos dalyvių namų languose dešimčiai minučių buvo uždegtos žvakelės, kurios simbolizuoja gyvybę, šviesą, teisingumą, atmintį ir vienybę. Vėliau vaikučiai klausėsi ir žiūrėjo V. Landsbergio pasakojimą ,,Sausio sniegenos“, bei du įrašus ,,Sausio 13-osios įvykiai vaikų akimis“. Išklausę ir aptarę istorijas su tėveliais vaikučiai rinkosi piešinėlius skirtus Laisvės gynėjų dienai. Juos spalvino, kirpo, puošė savo namus. Ypatingas dėmesys skiriamas Laisvės gynėjų dienos simboliui – neužmirštuolės žiedui. Mėlyni žiedlapiai skatina prisiminti viltį už kurią esame dėkingi ir praeitį kuria galime didžiuotis.
Pirmokai kartu su tėveliais uždegė atminimo žvakutes, o paskui dalyvavo nuotolinėje pamokoje.
Laisvės Gynėjų dienos paminėjimą antrokai pradėjo uždegdami atminimo ir vienybės žvakutes savo namų languose. Klasės valandėlės metu žiūrėjo filmuką „Ąžuolas ir gilė“, aptarė jį, kalbėjosi apie laisvę, pagarbą, jautrumą, užuojautą, pasididžiavimą. Vaikai piešė, klijavo, rašė atvirukus „Atmintis gyva!“.
3b klasė taip pat dalyvavo akcijoje „Atmintis gyva, nes liudija“ (degė žibintuvėlius nuotoliniu būdu; tėveliai su vaikais namuose uždegė žvakutes) ir žiūrėjo bei aptarė Dominyko Daunio filmuką „Sausio 13“.
Sausio 13-ąją 3a klasės mokiniai pirmąją pamoką pradėjo žvakelių šviesoje. Laisvės gynėjų atminimui mokiniai su tėveliais uždegė žvakeles ant savo langų. Mokytoja papasakojo, kuo ypatinga ir brangi ši data mums kiekvienam. Tada trečiokai žiūrėjo filmuką apie istorinius Sausio 13-osios įvykius, kurie parodė mūsų tautos vienybę, ryžtą ir apsisprendimą. Paskui vaikai sukūrė atvirukus, skirtus Laisvės gynėjų dienos trisdešimtmečiui.
Sausio 13-ąją penktokai paminėjo uždegdami žvakutes savo namuose. Sprendė Šiaulių apskrities Povilo Višinskio bibliotekos sukurtą detektyvą apie Sausio 13-osios įvykius. Vieni mokiniai pasitikrino savo žinias, kiti įgavo naujų. Peržiūrėję keletą ištraukų iš „Laisvės pamokos“, mokiniai patys užrašė mintis, ką jiems reiškia laisvė, su kuo asocijuojasi Sausio 13-oji ir ką jie gali dėl savo tėvynės.
Sausio 13 dieną 6 klasės mokiniai dalyvavo akcijoje „Atmintis gyva, nes liudija“ ir klasės valandėlėje, skirtoje Laisvės gynėjų dienai paminėti. Pirmiausia kartu su visa Lietuva 8 valandą kiekvienas savo lange uždegė laisvės, vilties ir vienybės simbolį - žvakutę. Po trumpo pokalbio apie šios dienos svarbą ir reikšmę kiekvienam iš mūsų pažiūrėjome „Pamoką laisvei“. Grįžę į zoom valandėlę pasidalinome įspūdžiais ir šeštokai pabaigė sakinį: „Aš dėkingas tiems, kurie 1991 metų sausio 13-ąją apgynė Laisvę, nes: dabar dar būtume nelaisvėje, galima pasakyti savo nuomonę (Ugnė B.); dabar mes būtume ribojami ir negalėtume kur norime išvažiuoti. Galima kalbėti, ką norime ir mąstyti, ką nori. Galima gyventi laisvai (Manfredas); galėjau gimti jau laisvoje šalyje ir neturėjau patirti, ką reiškia, kai turi gyventi pagal primestas kitos šalies taisykles (Kamilė); jie suteikė mums laisvę rinktis ir galime daryti, ką norime (Viktorija); mes dabar esame laisvi, niekas mums nesako, ką ir kaip daryti, Lietuva yra nepriklausoma valstybė, o mes galime važiuoti į užsienį mokytis, dirbti ir net gyventi. Niekas mums to nedraudžia. (Ugnė Š.); turime galimybes keliauti, dirbti, laisvai gyventi. Galime tai daryti linksmai (Justinas); nebūtų tam tikrų dalykų, negalėtume važinėti, nebūtų tam tikrų produktų (Jokūbas); negalėtume išskristi į kitas šalis, negalėtume daryti, ką norime, eiti, kur norime. Negalėtume būti laisvi (Rusnė P.); galime galvoti, apie ką norime, daryti, ką norime, dirbti savo darbą. Aš dėkingas už laisvę (Šarūnas); nes galiu laisvai reikšti savo nuomonę, keliauti, rinktis dirbti mėgstamą darbą, turėti ramybę (Vainius); dabar galime išvykti į užsienį. Mes galime reikšti savo nuomonę. Dabar mes nesame priklausomi, tad galime daryti, ką norime. Mes esame, būsime laimingi, o ypač kai turime Laisvę! (Ema).
Septintokai, uždegę languose žvakutes, kalbėjo apie laisvę ir atmintį, rinko ir surašė su šia diena susijusius žodžius ir iš jų sudėliojo piešinius, simbolizuojančius Sausio 13-ąją. Per fizinio ugdymo pamokas jie išvaikščiojo raides LAISVĖ 30.
8 kl. mokiniai prisidėjo prie akcijos „Atmintis gyva, nes liudija“ 8 val. ryte uždegdami žvakę. Pasidalino mintimis, kas yra Sausio 13-oji, ką ji reiškia kiekvienam. Taip pat įveikė skirtingo kilometražo raides ir skaičius savo gyvenvietėse.
Devintokai uždegė atminties žvakutes, žiūrėjo filmą ir rašė savo mintis: „Mano nuomone, mes turime gerbti tuos žmones, kurie mums suteikė laisvę. Laisvė Lietuvai kainavo labai daug. Mes turime saugoti Lietuvą ir ją mylėti. Esu labai dėkinga žmonėms, kurie stovėjo tą dieną, kovojo ir nepasidavė.“, „Peržiūrėjau filmą apie Sausio 13. Sužinojau naujų faktų, apie kuriuos anksčiau nepagalvojau. Buvo labai liūdna žiūrėti į žūstančius dėl Lietuvos laisvės žmones, net labai jaunus, vos 17 metų. Liūdna klausyti neišsipildžiusių žuvusių jaunų žmonių svajonių. Tačiau be liūdesio buvo ir pasididžiavimo. Didžiuojuosi žmonėmis, kurie tada stovėjo ir be ginklų kovojo už Lietuvos laisvę su žodžiais ,,nepasitrauksime nuo bokšto, kol nebusime laisvi arba kol nežūsime“. Žmonės buvo labai vieningi.“, „Užbaigiau žiūrėti filmą. Šis filmas tikrai privertė vėl susimąstyti apie visus įvykius, kurie vyko prieš 30 metų. Supratau, kad Lietuva vis dėl to gali būt vieninga. Tas vieningumo jausmas, kurį perteikė šis filmas, tikrai padėjo dar labiau didžiuotis savo valstybe. Džiaugiuosi, kad Lietuva yra laisva.“, „Jaučiau gailestį, bet prie to paties ir didelę pagarbą. Ignas ir Darius galėtų būti beveik mano bendraklasiai pagal savo amžių, bet jie mirė tokie jauni. Negalvojau, kad ir prieš ir po Sausio 13-osios dar vyko įvairūs išpuoliai, buvo stengiamasi padaryti Lietuvą kaip įmanomai priklausomą nuo Sovietų sąjungos. Buvo sunku suprasti, kaip jie gali būti tokie žiaurūs.“, „To filmo dar nežiūrėjau, bet ką tik su tėvais žiūrėjom laidą, susijusią su Sausio 13-ąją. Tikrai nemalonu buvo žiūrėti tokius vaizdus, kai žmones žaloja be jokio gailesčio. Ir su tėčiu apie tai kalbėjau. Jis irgi planavo ten vykti, bet nebenuvažiavo. Kiekvienas žmogus ten būdamas aukojosi dėl mūsų. Reikia džiaugtis, kad dabar esam laisvi. Aš tikrai jaučiu didelę pagarbą tiems, kas aukojosi negailėdami savo gyvybės.“
Sausio 13-osios rytą 2G klasės mokiniai su auklėtoja prisijungė prie akcijos „Atmintis gyva, nes liudija“. Su savo šeimomis, savo namuose uždegė žvakutes laisvės gynėjams atminti. Virtualiu būdu prisiminė tų dienų įvykius. Klasės auklėtoja L. Skoblickaitė parodė seną nuotrauką ir pasidalino prisiminimais: „Nuotraukoje aš maža pirmokėlė, besiruošianti „Dainų dainelės“ konkursui. Šalia manęs šviesaus atminimo mokytoja ir mokyklos direktorė Valerija Tručiliauskienė su savo dukra Loreta Tručiliauskaite, kuri tuo metu net negalėjo įsivaizduoti, kad po 10 metų, tą baisią Sausio tryliktosios naktį, bus traiškoma tanko prie bokšto, kartu su savo drauge Loreta Asanavičiūte. Loretai Tručiliauskaitei tankas sutraiškė koją. Ji liko gyva su begaliniu ne tik kūnišku, bet ir dvasiniu skausmu, o jos draugė Loreta Asanavičiūtė neišgyveno ir kiekvieną Sausio 13-ąja į mus žvelgia iš nuotraukos, lyg sakydama, kad nepamirštume, nuo ko prasidėjo LIETUVA." Per informacinių technologijų pamoką dešimtokai kūrė plakatus, skirtus Sausio 13 paminėti.
Vienuoliktokai dalyvavo diskusijoje su istorijos mokytoju S. Jurkumi. Per fizinio ugdymo pamoką dalis mokinių išvaikščiojo raides LAISVĖ 30.
Dvyliktokai 8 val. savo namų languose uždegė žvakutes, skirtas Laisvės gynėjams atminti ir įamžino tai nuotraukose. Virtualios diskusijos metu kalbėjosi apie pasiaukojimą, drąsą, susitelkimą, apie šių dienų jauno žmogaus santykį su Laisve. Aptarė matytas laidas, skirtas Sausio 13-osios įvykiams atminti. Mokiniams įstrigo Vytauto Landsbergio pasakytos mintys, kad šiandien jaunuoliui svarbiausia yra smalsumas – žinoti apie save, apie savo tautą, pasaulį. Smalsumas veda prie gerų darbų. Kai esi smalsus – daug sužinai, gali atsirinkti, gali pats priimti sprendimus – tada ir esi laisvas. Jaunimas, kuris nori žinoti, yra Lietuvos turtas.
Respublikinis informatikos ir informatinio mąstymo konkursas ,,Bebras“ šiais metais dėl nuotolinio mokymo užsitęsė iki gruodžio mėn. vidurio. Šiemet jame dalyvavo 10 mūsų gimnazijos 7-11 klasių mokinių.
Sveikiname 2G klasės mokinį PIJŲ JOVAIŠĄ ir 1G klasės mokinę Nedą Strelčiūnaitę, kurių rezultatai buvo geriausi savo amžiaus grupėse Pasvalio rajone!
Devintokas Joris Valtaris savo amžiaus grupėje Pasvalio rajone buvo antras, o tos pačios klasės mokinė Laura Morkūnaitė – trečia. Neblogai sekėsi ir Gabijai Jareckaitei (8 kl.) bei Renaldui Masilioniui (3G kl.). Jie pateko tarp dešimties geriausiųjų Pasvalio rajone savo amžiaus grupėse.
Informacinių technologijų mokytoja R. Žemaitytė
Paskelbti galutiniai respublikinio edukacinio konkurso „Olympis 2020“ rudens sesijos rezultatai. Konkurse dalyvavo 132 Pumpėnų gimnazijos mokiniai, laimėti 79 diplomai. Pagal laimėtų diplomų skaičių Pumpėnų gimnazija užima 241 vietą iš 872 konkurse dalyvavusių mokyklų respublikoje ir 16 vietą iš 60 – Panevėžio apskrityje.
Pirmojo laipsnio diplomus ir medalius pelnė: antrokas Simonas Masilionis (gamtos pažinimo ir lietuvių kalbos konkursai), trečiokai: Goda Mickeliūnaitė (matematikos ir anglų kalbos konkursai), Rokas Razgevičius (anglų kalbos konkursas), Adas Jovaiša (anglų kalbos konkursas), šeštokė Kamilė Kaveckaitė (matematikos konkursas), dešimtokas Pijus Jovaiša (matematikos konkursas). Geriausiai konkurse sekėsi trečiokui Adui Jovaišai, anglų kalbos konkurse užėmusiam 1 vietą respublikoje savo amžiaus grupėje.
Sveikiname visus konkurso laimėtojus!
Skaitmeninių įgūdžių mokykla VšĮ „Turing School“ vykdo projektą „Prisijungusi Lietuva“ bei kviečia visas Lietuvos mokyklas į nemokamus informacinių technologijų tematikos užsiėmimus, kuriuos veda IT rinkos profesionalai lektoriai. Projektas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, bendradarbiaujant su Vidaus reikalų ministerija.
Gruodžio 9 ir 11 dienomis Pumpėnų gimnazijos 1G-3G klasių mokiniai turėjo galimybę dalyvauti netradicinėse, virtualioje aplinkoje vykusiose pamokose „Kibernetinis saugumas – ar įmanoma nulaužti Lietuvą per 10 min.?“, kurias vedė VšĮ „Turing School“ mokytojai Kęstutis Mačiulaitis ir Kamilė Naujalytė.
Ar egzistuoja virusas, galintis „nulaužti“ visas Lietuvos informacines sistemas per 10 min.? Ką veikia juodi, balti ir pilki hakeriai? Koks įrenginys yra saugiausias? Tai tik keli klausimai, į kuriuos mokiniai juokais ir rimtai bandė atsakyti kartu su svečiais.
Gimnazistai susipažino ir su karjeros kibernetinio saugumo ir kitose IT srityse galimybėmis, sulaukė atsakymų į jiems rūpimus klausimus. Pamokos pabaigoje visi smagiai rungtyniavo, atsakinėdami į viktorinos klausimus.
Informacinių technologijų mokytoja R. Žemaitytė
Mūsų gimnazijos penktokai Urtė Lašinskaitė, Rokas Mickeliūnas, Gabija Šakalytė, Ugnė Varžinskaitė, Vijus Volkovas kartu su auklėtoja D. Augustiniene ir bibliotekininke E. Jackuviene dalyvavo respublikiniame knygos pristatymo konkurse, kurį organizavo Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka. Komanda sukūrė bei pateikė vaizdinį Vytauto V. Landsbergio knygos „Obuolių pasakos“ pristatymą ir pateko į geriausių knygų pristatymų dvyliktuką. Mokiniai sulaukė saldainių fabriko „Rūta“ dovanos, buvo apdovanoti solidžiais prizais ir diplomais.
SVEIKINAME PATEKUS TARP GERIAUSIŲ!
Mūsų komandos sukurtas filmukas:
IG klasės mokiniai kartu su klasės vadove V. Jareckiene bei biologijos mokytoja D. Šatiene gruodžio mėnesį dalyvavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro (LMNŠC) organizuojamame nuotolinių gamtos pamokų cikle „Gamtos mitų griovėjai“. Mūsų laukė trys įdomios ir įtraukiančios pamokos apie vabzdžių, šikšnosparnių ir paukščių pasaulį!
I pamoka „Vabzdžiai“
Iš visų gyvūnų vabzdžiai mums yra turbūt mažiausiai suprantami ir labiausiai apipinti mitais. Jie turi mums neįprastą kojų ir akių skaičių, jų elgsena mums keista, o jų nauda šiame pasaulyje – dažnai tiesiog abejojama. Mes labiausiai bijome to, ko nepažįstame ir nesuprantame. Taigi nenuostabu, kad tiek daug žmonių pasaulyje prisibijo ir net nenori regėti vabzdžių savo aplinkoje, o juos tyrinėjantys žmonės (entomologai) kartais laikomi keistuoliais. Ar visi vabzdžiai yra bjaurūs, nešioja ligas ir nori mums įkasti? O gal jie gali būti žavūs, skanūs ir net gyvybiškai svarbūs? Išsklaidyti mitus ir atsakyti į klausimą, kokie iš tikrųjų NĖRA vabzdžiai, pabandė LMNŠC metodininkas Tomas Pocius.
II pamoka „Šikšnosparniai“
Legendomis apipinti nakties skrajūnai šikšnosparniai – tikras tamsiausios metų nakties atributas. Tai nėra skraidančios pelės ar naktiniai lizdus sukantys paukščiai. Šikšnosparniai yra žinduoliai kaip ir mes. Pamokoje kalbėjome apie šikšnosparnių regėjimą ir sužinojome, kur gyvena filmų industrijoje su vampyrais tapatinami gyvūnai. Taip pat turėjome puikią progą išsiaiškinti, kodėl šie skraidantys gyvūnai yra mistifikuojami ir ar jiems rūpi mūsų šukuosenos. Apie šiuos nuostabius gyvūnus papasakojo LMNŠC metodininkė, šikšnosparnių tyrėja Violeta Gulbicka.
III pamoka „Paukščiai“
Skirtingose kultūrose paukščiai yra nuo seno apipinti mitais. Ar žinojote, kad Senovės Egipte kregždės buvo laikomos skrendančiomis mirusių žmonių sielomis, o krankliai ar kovai, mėgstantys lizdus krauti senose kapinėse, gyvena ilgiau nei 100 metų? Ar girdėjote, kad gegutės pavasarį virsta paukštvanagiais, o kregždės žiemoja dumble? Daugelis galvoja, kad paukščiai yra labai primityvūs ir kvailoki. Daug įdomių faktų apie paukščius papasakojo ir sukurtus mitus griovė LMNŠC metodininkas, ornitologas Gediminas Petkus.
V. Jareckienė ir D. Šatienė